Abdijschool van Zevenkerken

Internaat Abdijschool  -  Paviljoen

De jongens en meisjes van het eerste jaar volgen les in het “Paviljoen”. De jongens blijven tijdens de avond in dit autonome internaat studeren, sporten, spelen en slapen. De verantwoordelijke internaatbeheerder is de heer Paul Govaert.

Het internaat Het Paviljoen biedt plaats aan veertig internen. Het gebouw beschikt over een eigen infrastructuur: een studiezaal, bibliotheek, ontspanningsruimtes zoals een biljartzaal, pingpongruimte, televisiezaal, ontspanningszolder en twee voetbalterreinen, waarvan er een verlicht wordt tijdens de winter. De jongens slapen in aparte kamers van twee tot vier personen.

Internaat Abdijschool van Zevenkerken - College

Vanaf het tweede jaar verblijven de jongens op het internaat Abdijschool van Zevenkerken "Het College". De verantwoordelijke internaatbeheerder is Peter Van Damme.

De leerlingen van het tweede en derde jaar slapen op slaapzalen van telkens tweeënveertig plaatsen met individuele “Chambrettes”. Vanaf het vierde jaar hebben de jongens een eigen kamer die uitgerust is met een internetverbinding.
De jongens van het tweede, derde en vierde jaar studeren in een studiezaal. De leerlingen van het vijfde jaar en de retorica werken zelfstandig op hun kamer telkens o.l.v. een opvoeder.
Tijdens de avondontspanning en woensdagmiddag worden tal van activiteiten georganiseerd. De leerlingen hebben per jaar een ontspanningsruimte waar ze een spel kunnen spelen, boek lezen, een film kijken.
We leggen de nadruk op het sportieve luik, om de teamspirit te bevorderen. Je kunt zo’n elf uur sporten per week op onze groene velden, het tennisplein, volleybalveld of in de ruime sportzaal. We hebben zelfs een eigen rugbyteam dat de kleuren van onze school altijd weer stevig verdedigt. Op regelmatige tijdstippen is er een eucharistieviering en heeft de interne contact met de monniken van de gemeenschap.
Voor de geïnteresseerden wordt er een fotocursus georganiseerd of je kunt je eigen muziekinstrument bespelen en extra muziekles volgen.
Altijd weer proberen we te werken in een sfeer van vertrouwen en respect voor elkaar, het milieu en de leer- en leefomgeving.

Sluiten